Jak skomponować zbilansowany plan żywieniowy? Nie istnieje wydajna dieta "cud". Nie da się zdrowo schudnąć z kilkunastu kilogramów w ciągu miesiąca lub też dwóch. Redukcja masy ciała ludzkiego ma łączyć w sobie zbilansowany plan żywieniowy i aktywność fizyczną. Jeżeli w ciągu jednego tygodnia uda się zrzucić kilogram będzie to powód do wyniosłości. Jak w takim razie ułożyć dietę? Nie mając większego doświadczenia w tym temacie przyzwoiciej oddać się w ręce znawców, którzy na podstawie dogłębnego wywiadu i dostarczonych wyników badań sporządzą indywidualny plan żywienia redukcyjnego. Jeśli niemniej jednak pragniemy osobiście sporządzić dla siebie dietę musimy bezwzględnie przestrzegać paru znaczących zasad: • towary, jakie będą stosowane w diecie powinny cechować się niskim indeksem glikemicznym • w czasie diety do organizmu ludzkiego należy dostarczać wszystkich, niezbędnych elementów kalorycznych w tym: witamin, minerałów, wapnia, potasu, magnezu oraz kwasów • dieta powinna być skomponowana w taki sposób, by nie odczuwać głodu a to świadczy, że powinny odnaleźć się w niej białka, węglowodany, tłuszcze w małych ilościach • w czasie diety należy spożywać gigantyczną ilość wody. Zalecana dawka to minimum 1,5 litra czystej, wysokomineralizowanej wody na dobę • wolno wykorzystywać do tego odżywki diety, jakie odciążą pracę metabolizmu Najzdrowsza dieta redukcyjna nie ma kojarzyć się z żadną głodówką. Powinna stać się za to innowacyjnym sposobem żywienia, które bez zdrowotnych konsekwencji będzie mogło być wykorzystywane przez wybitnie długie lata. To ważne, żeby osiągnąć wyśniony cel..