Nadmierne kilogramy powodują, że nasz stan psychiczny pogarsza się. Dopada nas smutek, marazm i zniechęcenie do wszystkich aktywności życiowych. Odmawiamy widywania się ze znajomymi. Dopada nas obawa przed tym co powiedzą o nas inni. Warto zatem coś z tym zrobić. Pierwszym działaniem kierującym do osiągnięcia powodzenia w działaniu, jest motywacja. Istnieją dwa typy uzasadnień działania: zewnętrzna i wewnętrzna. Pobudka zewnętrzna to między innymi kolejna bluzka, nowe spodnie, wyjazd w wyśnione miejsce.

Siła motoryczna wewnętrzna to nasze dobre usposobienie, pochwała przyjaciół czy adoracja w oczach obcych ludzi . W jaki sposób zatem przygotować się do walki z otyłością? 1. Po pierwsze pamiętaj, że każdy uzasadnia swoje działanie inaczej. Zamysł Twojej koleżanki nie są Twoim marzeniem.

Pomyśl co daje Ci tak wielką chęć schudnięcia? 2. Zgadzaj się na drobne potknięcia. Wszyscy je mają. Droga do osiągnięcia celu nigdy nie jest prosta. 3. Wyobrażaj sobie swoje życie jak odniesiesz idealną wagę.

To pozwoli Tobie przeżyć w decyzji. 4.

Komplementuj siebie i nagradzaj nawet za małe sukcesy.

Tylko nie łakociami.

Niech to będzie bilet na koncert, wizyta u kosmetyczki, krawat . 5. Znajdź kolegę, z którym możesz konkurować. Waszym motywacją będzie, kto prędzej zrzuci konkretną liczbę kilogramów.

Konkurowanie przeważnie pomaga przetrwać trudne chwile i osiągnąć sukces. Nie zapomnij, że nawet jeśli po raz pierwszy poddasz się, zawsze możesz podjąć swoją drogę jeszcze raz..